کد مطلب:300625 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:203

عدم تبلیغات صحیح


ما چه گامی در طریق خیر و صلاح دختران و زنان برداشته ایم؟ با چه برنامه ریزی هایی خلا موجود از عدم ارتباطشان را با اجتماع پر كرده ایم؟ از چه طریق و راهی سمپاشی های دیگران را درباره شان خنثی نمودیم؟ و بالاخره چه زمینه مناسبی برای رشد و اعتلای فكری آنان پدید آوردیم؟

آدمی اصلا در سایه تبلیغات صحیح یا غلط راه خود را می یابد، خود را عوض می كند، ساخته و یا ویران می شود. نقش القاء و تلقین اندك نیست و متاسفانه القائات سازنده كه به آنها روح دهد، توان وقوتشان بخشد نداشته ایم.

هر جامعه ای و هر گروهی برای اینكه بتواند به ادامه حیات راستین بپردازد، از حیثیت و شرافت خود دفاع كند، اعلام موجودیت نماید، و بر این موجودیت قائم باشد نیازمند به یك سازمان اندیشیده مجهز فكری و معنوی است. سازمانی كه به او راه نشان دهد، بیراهه ها را به او معرفی كند و بالاخره از افراد بخواهد كه به سویی و جهتی اندیشیده و منطقی سوق پیدا كنند.

این سازمان در سطح محدود جز خانواده و در سطح شهر وسیع تر جز مسجد، مدرسه، اجتماع و نیز وسایل ارتباط جمعی چه می توانند باشند؟ آیا سازمانهای مذكور در انجام وظیفه خود آنچنان كه باید تلاش و كوششی كرده اند؟ آیا خود راهی داشتند كه بتوانند عرضه اش كنند؟


تبلیغات ما را وسایل ارتباط جمعی عهده دار بودند آن هم با همه زیانها، خیانت ها، ندانم كاریها اهمال ها و حتی سوءقصدها، همیشه نتیجه این است كه اگر طعمه ای را ما رها كنیم دیگران می قاپند- اگر روانی را كه دارای خلاء است ما نپرورانیم دیگران پر می كنند.